Z rąk JM Rektor prof. Andrzeja Bednarczyka prof. Jerzy Hausner odbierze dyplom Doktora Honoris Causa. Uroczystość odbędzie się 30 listopada 2021 r. o godz. 12.00 w Auli ASP w Krakowie (pl. Matejki 13). Promotorem doktoratu jest prof. Czesława Frejlich.

Jerzy Hausner - profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, członek korespondent Polskiej Akademii Umiejętności, Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Rady Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, były wicepremier i minister gospodarki, pracy i polityki społecznej, poseł na Sejm 2001-2005, członek Rady Polityki Pieniężnej III kadencji, laureat nagród: Kisiela, Władysława Grabskiego i Edwarda Lipińskiego, doktora honoris causa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Program uroczystości:

  • Wystąpienie JM Rektora prof. Andrzeja Bednarczyka
  • Wystąpienie Dziekana Wydziału Form Przemysłowych dr hab. Barbary Widłak, prof. ASP
  • Laudacja Promotora prof. Czesławy Frejlich
  • Wręczenie dyplomu Doktora Honoris Causa
  • Wystąpienie Doktora Honoris Causa prof. Jerzego Hausnera wykad pt. "Czemu i komu służy wyobraźnia?"
  • Uroczystość uświetni minirecital gitarowy dra hab. Michała Nagy, prof. AM

 

Zapraszamy do udziału w seminarium "Współczesne odnajdywanie dziedzictwa". Przyjrzymy się relacji współczesnych artystów z doświadczeniami i dziełami poprzednich pokoleń oraz temu jak dbałość o dziedzictwo, jego świadomość, decyduje o tożsamości sztuki współczesnej. Chcemy rozmawiać o odnajdywaniu w naszej przeszłości interesujących kontekstów i udanych próbach ich wykorzystania.
Zaprosiliśmy ekspertów, którzy podzielą się wiedzą i opowiedzą o własnych doświadczeniach. To artyści, ludzie kultury, naukowcy z Polski, Norwegii i Islandii.

Program seminarium:

23. listopada 2021 r.

godz. 10.00 – Otwarcie konferencji przez JM Rektora, prof. dra hab. Andrzeja Bednarczyka

godz. 10.10-12.00 – Panel pierwszy – Transmisja online pod linkiem.

  • prof. dr hab. Jan Święch, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Robert Piaskowski, Pełnomocnik Prezydenta miasta Krakowa ds. Kultury, menedżer i animator kultury
  • dr hab. Jarosław Adamowicz, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
  • dr Sebastian Wacięga, Małopolski Instytut Kultury w Krakowie
  • Moderator: dr Łucja Duraj-Piekarska, Instytut Studiów Europejskich Uniwersytetu Jagiellońskiego

Moderator: dr Łucja Duraj-Piekarska, Instytut Studiów Europejskich Uniwersytetu Jagiellońskiego

godz. 12.30-14.30 – Panel drugi – Transmisja online pod linkiem.

  • prof. dr hab. Krzysztof Tomalski, Wydział Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
  • Jan Stefan Pettersson, Professor at Department for Printmaking and Drawing at Department for Art & Craft at Oslo National Academy of the Arts, Oslo, Norway
  • Victoria Rowena Browne, National Academy of the Arts, Oslo, Norway

Moderator: dr Marta Raczek-Karcz, Wydział Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie

24. listopada 2021 r.

godz. 10.00-12.00  Panel trzeci – Transmisja online pod linkiem.

  • dr Marta Bożyk, Wydział Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
  • Elísabet Stefánsdóttir, stowarzyszenie grafików islandzkich Islensk Grafik (IPA) w Reykjaviku, Islandia
  • Soffía Sæmundsdóttir, stowarzyszenie grafików islandzkich Islensk Grafik (IPA) w Reykjaviku, Islandia

Moderator: dr Agnieszka Jankowska-Marzec, Wydział Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie

Seminarium realizowane przez ASP Kraków jest częścią wieloletniego projektu pod nazwą "Odnalezione. Piękno w czasie i przestrzeni" dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu "Kultura", Działanie 2 "Poprawa dostępu do kultury i sztuki" w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego na lata 2014-2021.

Zapraszamy pracowników dydaktycznych i administracyjnych do aplikowania na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ w roku akademickim 2021/22. Istnieje możliwość skorzystania z jednej z dwóch opcji: wymiany z krajami programu lub wymiany z krajami partnerskimi.

Szczegóły zostały do Państwa rozesłane w korespondencji mailowej na adresy służbowe, są również (wraz ze wzorami dokumentów) dostępne na www.

W ramach wymian z krajami programu planujemy realizację czterech wyjazdów nauczycieli akademickich oraz czterech wyjazdów pracowników administracyjnych. Mobilność musi zostać zrealizowana w uczelni posiadającej Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego, z którą podpisana została umowa bilateralna o wymianie w ramach programu Erasmus+.

W ramach wymian z krajami partnerskimi pracownicy akademiccy mogą aplikować na wyjazdy do Izraela, USA, Armenii, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry i na Ukrainę.

Dla pracowników administracyjnych dostępne są w tej opcji dwa miejsca na wyjazd do Izraela.

Kompletne wnioski prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 3 grudnia 2021 r.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Współpracy Międzynarodowej pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz pod numerami: +48 12 299 20 66 i +48 789 304 385.

Zapraszamy na wernisaż wystawy malarstwa Gabi Buzek, który odbędzie się 29. listopada 2021 r. o godz.18.00 w Zofia Weiss Gallery przy ul. Sławkowskiej 12. Wystawa będzie czynna od 29 listopada do 10 grudnia 2021 r.

Intermedia.exe to cykl wydarzeń, który w szkatułkowym, kontenerowym formacie reprezentuje Wydział Intermediów jako dynamiczną hybrydę na styku tego, co medialne, performatywne, narracyjne, polityczne i estetyczne. W kilku lokalizacjach w mieście oraz w sieci realizowane są prezentacje działań i procesów badawczo-warsztatowych dotyczących tego, co w postpandemicznej rzeczywistości sztuki i jej dystrybucji Wydział uważa za najważniejsze.

Propozycją Wydziału Intermediów w ramach Open Eyes Art Festival jest seria zdarzeń efemerycznych. Wydział nie proponuje oglądania wystaw ściśle dokumentujących dotychczasowe dokonania i realizacje studentek i studentów. Zapewnia przestrzeń do otwartej dyskusji o kondycji człowieka, sztuki, relacjach społecznych. Spotyka się z odbiorcami, którzy potrzebują i mogą podjąć rozmowę o rzeczach ważnych dla młodego pokolenia artystów, ale są też istotne jako ogólne wartości we współczesnym społeczeństwie. Na tworzeniu, udziale, odbiorze i dyskusji opiera wspólne doświadczenia, które pokazują znaczenie sztuki intermediów w kulturze.

Cykl wydarzeń realizowany jest w przestrzeniach: publicznej, mobilnej, sieciowej i instytucjonalnej. Nie są one oddzielane od siebie, ale łączone za pomocą dostępnych mediów i twórczej aktywności w nieustający, sieciowo zorientowany proces artystyczno-badawczy, angażujący osoby studiujące i wykładające, gości i gościnie, nie-ludzi, rośliny, maszyny, dane, sygnały audiowizualne, gesty, słowa, AI…

Proponujemy: debaty, koncerty, działania, akcje w przestrzeni miasta i aukcję w sieci, podcasty, wykłady, performansy, art-trucki, farmienie i nieustający streaming.

Zobaczyć nas można w: Małopolskim Ogrodzie Sztuki, w Domu Utopii Łaźni Nowej, w vanach i kamperach, w galerii KMWTW, w mieście, w pracowniach, oglądając transmisje w sieci, a także w naszym art-streamowym studiu.

Szczegółowy program wydarzenia znajduje się na stronie Wydziału Intermediów oraz w wydarzeniu na Facebooku.

 

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.