Już po raz dziesiąty redakcja ELLE Decoration organizuje konkurs dla młodych projektantów, kreatorów, studentów szkół artystycznych i dla każdego, kto marzy o sukcesie w świecie designu.
Mecenasem konkursu jest PPNT Gdynia | Centrum Designu.
Zgłoszenia online trwają do 31 maja 2021 r.
Temat tegorocznej edycji to: Motyw przewodni.
Wszystko co nas otacza ma swój motyw przewodni, np. obraz-kompozycję, podróż-drogę, filmfabułę. Młodzi artyści w swoich pracach konkursowych mają za zadanie odpowiedzieć na pytanie, jaki motyw przewodni ma ich zgłoszony projekt.
W puli nagród znajduje się aż 20 000 zł oraz publikacje w ELLE Decoration. Najlepsze prace zostaną zaprezentowane na wystawie pokonkursowej podczas festiwalu designu Gdynia Design Days 2021, który startuje 3 lipca.
W kapitule konkursowej, która od dziesięciu lat wybiera obiecujących młodych projektantów, zasiadają: Małgorzata Szczepańska – redaktor naczelna ELLE Decoration, Ewa Janczukowicz-Cichosz – wicedyrektor Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, Ewa Gołębiowska – dyrektor Zamku Cieszyn, Ryszard Balcerkiewicz – członek zarządu Noti, Marek Adamczewski – projektant, wykładowca akademicki, Tomasz Augustyniak – projektant.
Redakcja ELLE Decoration od ponad 20 lat wspiera polskie wzornictwo, a Konkurs Młodzi na Start dla wielu laureatów stał się początkiem wielkiej kariery.
Jesteś młodym projektantem, studentem szkoły artystycznej, młodym kreatorem? Marzysz o sukcesach w świecie designu? W takim razie konkurs „Młodzi na Start” jest właśnie dla Ciebie. Prace można zgłaszać do 31.05.2021 r. za pośrednictwem strony konkursowej: www.mlodzinastart.pl
Mecenasem konkursu jest Miasto Gdynia, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny i Centrum Designu.
kontakt Młodzi na Start/ELLE Decoration: Michalina Słupska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 502 332 682
kontakt PPNT Gdynia: Martyna Błaszczyk, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tel. +48 58 880 82 17
Pracownia Projektowania Tkaniny i Ubioru (PPTiU) funkcjonująca na Wydziale Architektury Wnętrz, jako pierwsza jednostka akademicka realizująca kształcenie zakresie fashion design w Polsce i jedna z pierwszych w UE, digitalizuje proces projektowania ubioru.
We współpracy z firmą KONTEKST Retail Design opracowaliśmy założenia i szczegółowy program wdrożenia cyfrowego szycia i wirtualnej prezentacji mody.
W pierwszym etapie, dzięki dofinansowaniu projektu NCBiR "Projektowanie Przyszłości", Fashion Start up, powstało w siedzibie pracowni wirtualne studio - warsztat projektanta mody, w którym studenci wykonują koncepcyjne modele sylwetek 3D oraz prace z rysunku żurnalowego i ilustracji mody.
W drugim etapie wdrażamy kształcenie cyfrowego szycia i prototypowania 3D w systemie CAD. Pierwszą cyfrową kolekcję zaprezentujemy w wirtualnym pokazie mody stworzonym w aplikacji Virtual Fashion Showroom zaprojektowanej i zaprogramowanej na potrzeby PPTiU przez KONTEKST Retailej.
Ruszył nabór do kolejnej edycji programów stypendialnych Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta kierowanych do polskich badaczy, dydaktyków i studentów.
O Programie Fulbrighta
Program Fulbrighta to największy program wymiany naukowej i kulturowej Stanów Zjednoczonych, który od 75 lat wspiera współpracę na rzecz rozwoju nauki, kultury oraz relacji międzyludzkich i międzyinstytucjonalnych pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a ponad 160 krajami.
Wśród absolwentów i absolwentek programu znajduje się m.in. 60 laureatów Nagrody Nobla i 88 laureatów nagrody Pulitzera. W Polsce Program Fulbrighta działa już od ponad 60 lat i liczy ponad 5000 absolwentek i absolwentów, którzy niejednokrotnie podkreślają,
że jest to program, który po prostu zmienia życie.
Fulbright Graduate Student Award 2022-23
Program dla Polaków zainteresowanych rozpoczęciem studiów magisterskich bądź doktoranckich w USA, zapewniający finansowanie pierwszego roku nauki w wysokości do 47 000 USD, z możliwością przedłużenia na kolejny rok. Przyjmowane są wnioski na wszystkie kierunki studiów z wyłączeniem programów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem, LLM (Master of Laws) oraz MBA (Master of Business Administration). Wyjazd jest możliwy na każdą akredytowaną uczelnię wyższą. Nabór trwa do 23 kwietnia. Więcej informacji: fulbright.edu.pl/graduate-student-award
Fulbright Junior Research Award 2022-23
Program dla osób przygotowujących rozprawę doktorską w polskich instytucjach naukowych. Celem stypendium, trwającego od 4 do 10 miesięcy, jest realizacja własnego projektu badawczego w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym non-profit lub organizacji pozarządowej w USA, powiązanego z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór trwa do 28 maja. Więcej informacji: fulbright.edu.pl/junior-award
Fulbright Senior Award 2022-23
Program dla osób zatrudnionych w polskich instytucjach akademickich i naukowych. W czasie pobytu w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym, instytucji rządowej lub organizacji pozarządowej, trwającego od 3 do 10 miesięcy, stypendyst(k)a realizuje własny projekt
badawczy lub badawczo-dydaktyczny. Przyjmowane są wnioski ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór trwa do 28 maja. Więcej informacji: fulbright.edu.pl/senior-award
Rozpoczęły się zapisy na tegoroczną edycję projektu "Artysta – Zawodowiec", która odbędzie się online. Fundacja Sztuki Polskiej ING zaprasza na wykłady, które odbywać się będą od 16 marca do 30 kwietnia, we wtorki i czwartki o godzinie 18:00. Wykłady poprowadzą: Piotr Płucienniczak, kolektyw Slavs&Tatars, Ewa Tatar, Sebastian Cichocki, Karolina Maria Wojciechowska, Agnieszka Sural, Piotr Drewko, Magdalena Komornicka, Szymon Żydek, Agnieszka Polska, The White Pube i Pamela Bożek.
"Artysta – Zawodowiec" to projekt edukacyjny dla artystów i artystek sztuk wizualnych oraz osób studiujących na uczelniach i wydziałach artystycznych. Jak co roku wyjątkowe grono ekspertów i ekspertek w dziedzinie sztuki współczesnej opowie o narzędziach i praktykach pomocnych w zawodowym funkcjonowaniu w świecie sztuki.
Program zajęć
16.03 – 30.04.2021 wykłady online we wtorki i czwartki o godzinie 18:00
zapisy przez formularz zgłoszeniowy
16.03. Mechanizmy świata sztuki i zarządzanie kryzysowe – Piotr Płucienniczak
Wykład o kryzysach i odporności na nie, w kontekście świata sztuki. Szczegółowo przyjrzymy się aktualnej kondycji polskiego środowiska sztuki. Porozmawiamy o pandemii – o tym jak obnażyła słabe punkty środowiska i jak dotknęła artystów i artystki. Zastanowimy się nad tym, co pomaga przetrwać i jakie są sposoby współdziałania.
18.03. Spotkanie z artystami – Slavs&Tatars (wykład w języku angielskim)
Duet Slavs&Tatars opowie o praktycznej stronie swojej twórczości, pracy w zespole, współpracy międzynarodowej, kuratorowaniu wystaw i wydawaniu publikacji.
23.03. Opisywanie swojej twórczości, pisanie wniosków – Ewa Tatar
Jak opisać swoją twórczość na potrzebę stworzenia portfolio? Jak wybrać najważniejsze prace i wystawy? Jak powinno wyglądać artist statement ? Jak opisać prace? Jak zaplanować pisanie wniosku? Omówimy kolejne kroki i typy wniosków i aplikacji.
25.03. Spotkanie z kuratorem – Sebastian Cichocki
Na czym polega praca głównego kuratora w muzeum? Jak zainteresowania kuratora wpływają na to, z kim współpracuje? Do jakich projektów zaprasza artystów? Czy na wystawie może pojawić się praca osoby, która nie jest artystą/artystką? Czy relacje zawodowe można nawiązać na ulicach podczas protestów?
30.03. Prawo autorskie – Karolina Maria Wojciechowska
Omówimy najważniejsze dla artystów aspekty prawa autorskiego. Co musimy wiedzieć, żeby zadbać o swoje prawa? Jakie są przyjęte w umowach standardy? Gdzie szukać porad i pomocy? Co jest dozwolone, a co niedozwolone przy korzystaniu z twórczości innych artystów? Jak uniknąć posądzenia o plagiat?
8.04. Samoorganizacja – Agnieszka Sural
Jak zorganizować swoją pracę na początku kariery? Co trzeba wiedzieć, o co koniecznie zadbać? Rodzaje umów, ubezpieczenia, sprzedaż prac, formy działalności. Jak załatwiać formalności? Jak i gdzie się ubezpieczyć? Jak zdobyć pracownię? Jakie zniżki przysługują artystkom i artystom i jakie są zalety zrzeszania się? Jakie prawa przysługują artystom i artystkom?
13.04. Szczerze o pieniądzach – Piotr Drewko
Jak wyceniać swoje prace? Jak i komu sprzedawać prace? Jak sprzedawać prace, jeśli nie reprezentuje Cię galeria? Jak planować budżet i zarządzać funduszami? Stypendia, granty, rezydencje, wystawy jako sposoby na finansowanie swojej działalności i tworzenia nowych prac.
15.04. Spotkanie z kuratorką – Magdalena Komornicka
Na czym polega i jak przebiega współpraca z kuratorką? Skąd kuratorka czerpie informacje o młodych artystach i artystkach? Jaka jest jej ścieżka zawodowa i co determinuje zainteresowania kuratorki?
20.04. Organizacja wystaw i praca projektowa – Szymon Żydek
Jakie są etapy pracy nad wystawą i produkcją poszczególnych prac? Czym się różni instytucjonalny model pracy z artystami od wystaw w przestrzeniach niezależnych lub w galeriach komercyjnych? Jaki jest podział ról, o co musimy zadbać, jak rozplanować pracę i podzielić się obowiązkami?
22.04. Spotkanie z artystką – Agnieszka Polska
Agnieszka Polska w praktyczny sposób opowie o kulisach swojej twórczości, rozwoju ścieżki zawodowej od czasu studiów aż do dziś.
27.04. Kariera online – The White Pube (wykład w języku angielskim)
Jak budować swój wizerunek w internecie? Jak się promować? Z jakich narzędzi korzystać? Jakie są sposoby na finansowanie swojej pracy w internecie? Jakie dodatkowe możliwości daje internet?
29.04. Spotkanie z artystką – Pamela Bożek
Pamela Bożek opowie o współpracy z grupami mniejszościowymi, działalności charytatywnej, współtworzeniu prac artystycznych. Podzieli się doświadczeniem na temat tego, jak tworząc warsztaty i projekty dla innych pozostać wyrazistą i rozpoznawalną artystką.
Konsultacje portfolio
Zapraszamy również na indywidualne spotkania z wykładowcami – dwudziestominutowe konsultacje, które odbędą się za pomocą aplikacji Zoom. Obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy. Ilość miejsc jest ograniczona, a o przyjęciu decyduje kolejność wysłania portfolio.
Letnia Szkoła
W tym roku piętnaście wybranych uczestniczek i uczestników projektu zaproszonych zostanie na Letnią Szkołę, czyli 7-dniowy wspólny wyjazd. Tematem przewodnim będzie Przyszłość.
Wyjazd odbędzie się w terminie 19-25 lipca w Sokołowsku. Uczestników Letniej Szkoły wyłonimy spośród uczestników konsultacji portfolio.
Fundacja pokrywa wszystkie koszty udziału w szkole letniej, w tym takie jak przejazd, zakwaterowanie i wyżywienie.
Zastrzega sobie prawo do odwołania wyjazdu ze względu na sytuację epidemiologiczną i restrykcje sanitarne.
Więcej informacji o projekcie na stronie internetowej Fundacji Sztuki Polskiej ING.
www.ingart.pl
kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Facebook: Fundacja Sztuki Polskiej ING
Instagram: @ingpolishartfoundation
To już piąta edycja międzynarodowego konkursu o Stypendium Projektowe Vectorworks, który jest dla studentów świetną okazją do wykazania się na samym początku ich kariery.
W konkursie akceptujemy wszystkie prace, bez względu na ich temat, inspiracje czy używane oprogramowanie.
Świat kryje w sobie ogrom możliwości — my chcemy dać Ci szansę na jeszcze więcej. Właśnie rozpoczął się nabór prac do konkursu o Stypendium Projektowe Vectorworks, w którym możesz wygrać nawet 10 000 $.
Zasady uczestnictwa są bardzo proste: studenci mają czas do 31 marca 2021, aby przesłać swoją pracę (nową lub z aktualnego portfolio) przez formularz na stronie vectorworks.net/scholarship.
Muszą również odpowiedzieć na kilka krótkich pytań. Po tym terminie komisja, w której zasiądą profesjonalni jurorzy, oceni wszystkie nadesłane prace konkursowe.
Konkurs odbywa się w czterech kategoriach: Architektura, Architektura krajobrazu, Projektowanie wnętrz i Technika sceniczna.
Organizatorem konkursu w krajach Beneluksu, Francji i Polsce jest firma Design Express. Zwycięzca w każdej kategorii wygrywa nagrodę w wysokości 1 000 USD i automatycznie przechodzi do międzynarodowego etapu, w którym zyskuje szansę na zwiększenie wygranej nawet do 10 000 USD.
Tegoroczna edycja konkursu o Stypendium Projektowe Vectorworks objęta jest patronatem medialnym czasopisma "inAW Journal - Multidisciplinary Academic Magazine": https://www.vectorworks.net/scholarship
Konkurs został objęty patronatem decyzją Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie w porozumieniu z Radą Naukową "inAW Journal", w skład której wchodzą przedstawiciele następujących uczelni artystyczno-projektowych:
oraz techniczno-projektowych:
Kto może się ubiegać o stypendium?
Wymagamy, aby osoby zgłaszające swój udział w konkursie uczęszczały lub były zapisane na kurs równoważny co najmniej sześciu punktom na jednym z akceptowanych kierunków projektowych. Aby ubiegać się o stypendium, nie możesz ukończyć studiów wcześniej niż 1 grudnia 2020.
Osoba musi posiadać dyplom lub aktualnie ubiegać się o dyplom na jednym z następujących kierunków projektowych:
Akceptujemy zgłoszenia grupowe. Zespół nie może jednak liczyć więcej niż 10 osób. W przypadku pracy grupowej należy wymienić w zgłoszeniu wszystkich członków zespołu jako współautorów. Wszyscy uczestnicy muszą kwalifikować się do udziału w konkursie zgodnie z postanowieniami określonymi w Warunkach. Zgłoszenia pomijające powyższe informacje zostaną odrzucone. W przypadku wygranej nagroda dla grupy zostanie podzielona równo między wszystkich członków zespołu.
O stypendium mogą ubiegać się tylko studenci zapisani na co najmniej jeden z honorowanych kierunków projektowych w roku akademickim 2020-2021. Termin składania zgłoszeń mija 31 marca 2021 roku o godzinie 17:59. Obowiązują dodatkowe warunki.
Prezentujemy zwycięzców z edycji ubiegłorocznej. https://www.vectorworks.net/scholarship/past-winners
Wszystkie osoby związane z mediami zapraszamy do odwiedzenia strony vectorworks.net/2020/press, gdzie znajdują się dodatkowe informacje, materiały wideo i zdjęcia w wysokiej rozdzielczości.
O Vectorworks, Inc.
Vectorworks, Inc. to producent wielokrotnie nagradzanego oprogramowania do projektowania w technologii BIM wykorzystywanego w branży architektury, projektowania krajobrazu oraz w przemyśle rozrywkowym w 85 krajach. Od 1985 r. produkujemy intuicyjne oprogramowanie dla twórców i dziś możemy poszczycić się znakomitą platformą programową pozwalającą zarządzać całym procesem projektowym. Prawie 700 tys. użytkowników tworzy projekty nowej generacji i nadaje im kształt dzięki Vectorworks dla systemów Mac i Windows. Vectorworks ma swoją siedzibę w Columbii w stanie Maryland, posiada także oddziały w Atlancie w stanie Georgia, w Wielkiej Brytanii, w Newbury i w Londynie oraz w Vancouver w Kanadzie. Vectorworks jest częścią Nemetschek Group. Dowiedz się, jak dzięki nam projektanci kształtują doświadczenia, które zmieniają świat, odwiedzając stronę vectorworks.net lub śledząc @Vectorworks.
Grafiki oraz logotypy do pobrania: https://www.vectorworks.net/2021/press/login
Najnowsze funkcje Vectorworks https://www.youtube.com/watch?v=MQXjoBJcvxQ&list=PLiLCoe7DU1HZdfyUpQZUfpd4Mco3WB05c
Osoba do kontaktu:
Agnieszka Staniewicz / Marketing Manager mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 515 466 011