17 czerwca 2022 w Hali Forum w Krakowie odbył się POKAZ MODY Pracowni Projektowania Tkaniny i Ubioru, który był podsumowaniem czteroletniego projektu dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju pt. "Projektowanie Przyszłości", którego realizację w 2018 r. rozpoczął Wydział Architektury Wnętrz.
Na wybiegu zobaczyliśmy prace dyplomowe 12 studentów (około 90 sylwetek), którzy swoje kolekcje stworzyli w ramach Pracowni Projektowania Tkaniny i Ubioru. Pracowania została powołana do życia w 2016 r., a w 2018 r. uzyskała status pracowni dyplomującej.
Kierownikiem pracowni oraz promotorem jest dr hab. Anna Pyrkosz, prof. ASP, asytentami mgr Anna Hanysz i mgr Anna Syczewska.
Prezentowane prace dyplomowe są również efektem współpracy z przedstawicielami przemysłu.
Przez 4 lata studenci rozwijali swoje interdyscyplinarne kompetencje, poznawali nowe technologie, współpracowali z ekspertami zewnętrznymi, a wszystko po to, aby łatwiej wejść na rynek pracy i stawić czoło dynamicznie zmieniającej się branży designu.
Galę wieczorną poprowadził dziennikarz i prezenter TVN – Mateusz Hładki, a za reżyserię pokazu odpowiadał Maciej Majzner – znany i ceniony w branży mody reżyser.
Unikatowe działania studentów i wykładowców krakowskiej ASP mogły zostać realizowane dzięki Projektowi POWER dofinansowanemu przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju pt. "Projektowanie przyszłości" – program rozwoju Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie na lata 2018-2022.
Efekty czteroletniej pracy profesorów i studentów w ramach projektu "Projektowanie Przyszłości" podczas Gali Pokazu Mody w Hali Forum pokazał specjalny film. Film złożony jest z rozdziałów, które przedstawiają poszczególne działania realizowane w ramach projektu w latach 2018-2022.
Fashion Startup – Działalność jego koncentrowała się na projektowaniu w wykorzystaniem nowych technologii. Rezultatem działań Fashion Startup było powstanie aplikacji do projektowania ubioru z wykorzystaniem Virtual Reality. W 2021 r. została zrealizowana pierwsza kolekcja dyplomowa w tej technologii. Kierownikiem Fashion Startup jest mgr Anna Hanysz i mgr Anna Syczewska, asystentki Pracowni Projektowania Tkaniny i Ubioru.
Fashion Startup Gallery – Aktywnie działająca galeria, która odegrała ważną rolę prezentując zrealizowane w czasie trwania projektu działania. W czasie trwania projektu miało miejsce 26 wystaw, zarówno studentów, profesorów jak i zaproszonych do współpracy projektantów. Kierownikiem Galerii Fashion Startup jest mgr Katarzyna Zielińska.
inAW Journal – Multidisciplinary Academic Magazine – elektroniczne czasopismo naukowe, wydawane przez ASP. Każdy wydany numer inAW Journal posiadał nowatorską prezentację i promocję w formie multimedialnej ekspozycji słowa w Galerii Fashion Startup. Redaktorem naczelnym jest prof. Beata Gibała Kapecka. Redaktorem prowadzącym jest dr Joanna Łapińska.
Współpraca z ekspertami – Niezwykle cenna współpraca przy realizacji dyplomów z – przedstawicielami przemysłu, LPP SA, ALPHA TECHNOLOGY Sp. z o.o., BENERICETTI POLSKA, Firma DUO, KONTEKST Retail design, KNK KANAKA. Dzięki ich praktycznemu wsparciu zrealizowane zostały dyplomy w pracowniach: projektowania ubioru, projektowania mebli i elementów wyposażenia wnętrz oraz architektury wnętrz.
Warsztaty projektowe – z m.in. z Małgorzatą Czudak, prof. ASP Łódź, prof. Alberto Campagnolo, Marleną Woolford, Anną Halarewicz, Anną Bas Teatr Słowackiego w Krakowie.
Pozostałe wydarzenia – coroczne wyjazdy do Mediolanu na wystawy designu, dostęp do największej na świecie agencji prognozującej trendy, WGSN oraz wiele innych.
Unikatowe działania studentów i wykładowców krakowskiej ASP mogły zostać realizowane dzięki Projektowi POWER dofinansowanemu przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju pt. "Projektowanie przyszłości" – program rozwoju Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie na lata 2018-2022
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie i UNICEF Polska łączą siły, aby współdziałać na rzecz promowania, upowszechniania sztuki i praw dziecka poprzez wspólne inicjatywy artystyczne, edukacyjne i informacyjne. Porozumienie o współpracy podpisali dziś w Krakowie Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska i dr hab. Prof. ASP Bartłomiej Struzik, prorektor do spraw współpracy w imieniu prof. dr hab. Andrzeja Bednarczyka, rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki.
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie od lat pełni ważną rolę w życiu społecznym, kulturalnym i artystycznym angażując się jednocześnie w różnego rodzaju projekty dla dzieci. Jedną z ostatnich takich aktywności jest projekt KULTURYSTYKA ASP: ćwiczenia artystyczne Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, prowadzony przez Galerię ASP i Katedrę Edukacji Artystycznej Wydziału Malarstwa ASP w Krakowie. W ramach KULTURYSTYKI ASP prowadzone są cykliczne warsztaty artystyczne inspirowane zagadnieniami z historii sztuki oraz warsztaty SŁOWO-OBRAZ, dedykowany dzieciom uchodźczym z Ukrainy. Po każdym zakończonym cyklu warsztatowym w Galerii ASP Bronowice prezentujemy wystawy prac dzieci, powstałych podczas zajęć artystycznych. Z kolei UNICEF to największa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz najmłodszych na całym świecie. ASP w Krakowie i UNICEF Polska podjęły decyzję o współpracy, aby razem upowszechniać i promować prawa dziecka, sztukę oraz działać w obszarze edukacji kulturowej.
Niezmiernie się cieszę z nawiązania współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie. Sztuka i prawa dziecka mają ze sobą wiele wspólnego. O prawie najmłodszych do wszechstronnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym mówi Konwencja o prawach dziecka. Mam nadzieję, że działania podjęte w ramach współpracy UNICEF Polska i ASP w Krakowie zaowocują między innymi jego upowszechnianiem, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Sztuka jest dziedziną, która może istotnie wspierać harmonijny rozwój dzieci na całym świecie oraz kształtować wyobraźnię niezbędną do kreatywnego myślenia w dorosłym życiu. Zawarte dzisiaj porozumienie Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie z UNICEF Polska jest wyrazem społecznej odpowiedzialności uczelni - ujętej m. in. w strategii ASP - i realizowanym konsekwentnie programem rozwoju współpracy z Partnerami w kraju i za granicą. Podpisane porozumienie otwiera drogę do współpracy środowiska krakowskiej ASP - w tym zwłaszcza współpracy naszych studentek i studentów - z UNICEF Polska i umożliwi wykorzystanie twórczego potencjału adeptów sztuki dla wsparcia rozwoju wrażliwości dzieci, ich edukacji artystycznej i w szerszej perspektywie budowania świata wartości, powiedział dr hab. Bartłomiej Struzik, prorektor ds. współpracy i równocześnie inicjator porozumienia ASP z UNICEF Polska.
Współpraca UNICEF Polska i ASP w Krakowie będzie realizowana głównie poprzez realizację przedsięwzięć i projektów, w tym wydarzeń artystycznych i naukowych, działalność badawczą i edukacyjną (w szczególności propagowanie działań dotyczących edukacji w zakresie praw dziecka), a także poprzez współdziałanie z artystami, ekspertami i innymi organizacjami.
Podpisane porozumienie daje możliwość długofalowej współpracy najstarszej uczelni plastycznej w Polsce i największej organizacji niosącej pomoc dzieciom. Łącząc siły UNICEF Polska i ASP w Krakowie chcą realizować cele i działania z korzyścią dla dzieci zarówno w naszym kraju, jak i na świecie. Wzajemne wsparcie może zaowocować wieloma ciekawymi inicjatywami, projektami i przedsięwzięciami artystycznymi, w które zaangażują się także studenci ASP kształtując tym samym wrażliwość na potrzeby i prawa najmłodszych.
Na zdjęciu od lewej: Margarita Vladimirowa - Kulturystyka ASP, Marek Krupiński - Dyrektor Generalny UNICEF Polska, dr hab. Joanna Kubicz - Prorektor ds. upowszechniania dorobku, Sylwia Nowik-Spiczonek - Dyrektor Fundraisingu UNICEF Polska, Agnieszka Marcinkowska - Ekspert ds. CSR i Rozwoju Biznesu UNICEF Polska, Izabela Biela - Kulturystyka ASP, dr hab. Bartłomiej Struzik - Prorektor ds. współpracy.
O UNICEF
UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!
Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.
30 czerwca i 1 lipca 2022 r. w Sali Senackiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie obradowała Polsko-Ukraińska Nadzwyczajna Konferencja Rektorów Akademii Sztuk Pięknych. Tytuł spotkania brzmiał: „Współpraca polskich i ukraińskich akademii sztuk pięknych w obszarze wyzwań dydaktycznych i działalności artystyczno-badawczej w warunkach trwającej militarnej agresji Federacji Rosyjskiej w Ukrainie”.
Konkluzję obrad stanowiła wypracowana wspólnie deklaracja. Zebrani potwierdzili w niej swoje pełne poparcie dla opublikowanego
w dn. 24 lutego 2022 r. stanowiska, wyrażonego w związku z rosyjską agresją przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Radę Główną Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polską Akademię Nauk, Konferencję Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych oraz organizacje młodych naukowców, doktorantów i studentów. Zadeklarowano wolę dalszego niesienia pomocy obywatelom Ukrainy - w tym zwłaszcza społeczności akademickiej akademii sztuk pięknych i instytutów sztuki w Ukrainie - sposobami i przy wykorzystaniu dostępnych dla polskich uczelni środków w ramach obowiązujących przepisów prawa. Zapowiedziano gotowość kontynuacji długofalowej współpracy artystycznej, kulturalnej i organizacyjnej oraz wzajemnego wsparcia w ramach integracji europejskiej w przekonaniu, że współpraca akademicka jest jednym z filarów porozumienia między narodami, stanowiącym istotny wkład w budowanie wspólnoty międzynarodowej opartej na wzajemnym szacunku i respektowaniu niezbywalnej wolności w wyborze kierunków rozwoju.
Obradom przewodniczył i w imieniu krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych dokument sygnował dr hab. Bartłomiej Struzik, prof. ASP, Prorektor ds. współpracy.
Podpisanie deklaracji poprzedziła wymiana informacji i dyskusja dotycząca form pomocy udzielonej akademickiej społeczności ukraińskiej. Omówiono trudności formalne i prawne, związane ze wsparciem oraz określono potrzeby i oczekiwania uczelni ukraińskich wobec uczelni polskich w perspektywie krótko, średnio i długoterminowej (m.in. pomoc doraźną, planowanie współpracy artystycznej, badawczej i popularyzatorskiej po zakończeniu działań zbrojnych, wsparcie systemu szkolnictwa artystycznego, włączenie uczelni ukraińskich w międzynarodowe projekty badań artystycznych).
Warto podkreślić, że idea Polsko-Ukraińskiej Nadzwyczajnej Konferencji Rektorów Akademii Sztuk Pięknych narodziła się w trakcie majowego spotkania KRASP w Warszawie. O jej niemal natychmiastowej realizacji zadecydowała dynamicznie zmieniająca się sytuacja, wynikająca z trwającej militarnej agresji Federacji Rosyjskiej w Ukrainie, zmieniających się realiów prawnych, wytycznych oraz informacji, w tym również informacji, otrzymywanych z uczelni ukraińskich.
Sygnatariuszami deklaracji zostali:
W ramach współpracy z Santander Bank Polska już po raz trzeci, nasi studenci i doktoranci indywidualnie lub zespołowo zgłaszają swoje projekty artystyczne, z których najciekawsze otrzymują wsparcie finansowe na ich realizację. Inwencja twórcza i projektowa autorów objęła różnorodne dziedziny i tematykę, od przenoszenia wspomnień na warstwę wizualną, przez tworzenie filmów animowanych, po przygotowanie prototypu przenośnego oświetlenia indywidualnego dla ratowników medycznych. Doceniono interdyscyplinarność i innowacyjność oraz różnorodność formalną projektów. Stypendia przyznano w zakresie sztuk pięknych i sztuk projektowych. W tegorocznej edycji konkursu wsparcie zdobyło dwadzieścia pięć przedsięwzięć.
W kategorii projektów indywidualnych zwyciężyli:
Antonina Chmielewska-Merynda, Wydział Grafiki, „The Overview Effect", książka artystyczna w formie kieszonkowego atlasu/słownika
„The Overview Effect” to projekt składający się z książki artystycznej o tym samym tytule oraz strony internetowej: www.theovervieweffect.pl, na której autorka zaproponowała nową formę języka, wydobywając najmniejsze, możliwe do wyselekcjonowania cząstki doświadczeń.
„Utworzyłam stronę internetową, na której ludzie pozostawili swoje wspomnienia, a ja przenosiłam je na warstwę wizualną, tworząc rysunki i przestrzenne obiekty”.
Adrianna Omylak, Wydział Grafiki, Koło Gospodyń Rewolucyjnych - Women in Hebron, haft palestyński, warsztat
„Jest to projekt z nurtu sztuki partycypacyjnej, który koncentruje się na działaniach skupionych na tradycjach wiejskich kół gospodyń, dostrzegając i afirmując sprzeciw wobec wyalienowanym form pracy (czy też praktyki twórczej). Osadzony jest w poszukiwaniu nowych form kolektywności w sztuce, opartych na zasadzie rozmycia autorstwa oraz łączeniu ze sobą praktyk twórczych i edukacyjnych”.
Jakub Święcicki, doktorant Wydziału Form Przemysłowych, Kreatywne techniki pracy z tkaninami, cykl warsztatów dla dorosłych
Miejscem realizacji projektu jest Instytut Dizajnu w Kielcach, gdzie autor cyklu obiera za cel przede wszystkim ekologiczne podejście do projektowania tkanin. Zwraca uwagę na trend powrotu rzemiosła i technik ręcznych w tworzeniu produktów tekstylnych. Warsztaty odbędą się w duchu zero waste, przy wykorzystaniu m. in. odpadów poprodukcyjnych, czy naturalnych barwników.
Kinga Kociarz, Wydział Malarstwa, Film animowany inspirowany Tadeuszem Kantorem z głosami aktorów Teatru Cricot 2
Powstanie projektu inspirowane jest postacią Tadeusza Kantora oraz aktorów z Teatru Cricot 2 – jednego z najważniejszych światowych teatrów eksperymentalnych. Film będzie realizowany w formie kolażu, autorka „ożywi” kostiumy ze słynnych spektakli Kantora.
Alicja Skolicka, Wydział Malarstwa, „Naturalne malarstwo”, cykl warsztatów
„Naturalne malarstwo” to cykl sześciu warsztatów opracowanych zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Ich celem jest przybliżenie uczestnikom wykorzystywania naturalnych surowców w malarstwie. W programie przewidziano tworzenie farb oraz prac artystycznych przy wykorzystaniu m. in. suszonych roślin, węgla, popiołu i piasku.
Sylwia Marszałek-Jeneralczyk, Wydział Rzeźby, „Przestworza”, instalacja wizualna
„W projekcie podejmę temat mitu, potrzeby wierzenia, znaczenia wiary w umyśle ludzkim oraz nauki, która nie musi stać w opozycji do wierzeń, lecz może pozwolić na ich ponowne ukierunkowanie. Człowiek i potrzeba mitologizacji rzeczywistości stworzą u mnie wspólny poziom, swego rodzaju taflę, która pozwoli na odbicie przestworzy kosmicznych w prastarym świecie przestworów oceanicznych. Efektem końcowym projektu stanie się instalacja wizualna z elementami audialnymi, prezentowana w aranżacji wyciemnionej sceny teatralnej, która nasuwać będzie wrażenie uczestnictwa w pewnego rodzaju spektaklu”.
Piotr Pryk, Wydział Form Przemysłowych, Kuchnia solarna dla obszarów dotkniętych blackoutem
Blackout to awaria systemu elektroenergetycznego o nagłym i niespodziewanym charakterze. Wynikiem jest długotrwała przerwa w dostawie energii elektrycznej. W odpowiedzi na coraz większe zagrożenie występowania tego zjawiska, autor stworzył projekt przenośnego piekarnika solarnego z możliwością regulacji kąta nachylenia, celownikiem słonecznym oraz tacą poziomującą.
Tycjan Twardowski, Wydział Form Przemysłowych, „Lost souls”, projekt odzieży konceptualnej i profesjonalna dokumentacja fotograficzna
Szymon Baran, Wydział Intermediów, "Project Exiles", aplikacja interaktywna
Paweł Błęcki, doktorant, Wydział Rzeźby, „Pająk”, instalacja kinetyczna – huśtawka
Olga Konik, doktorantka Wydziału Form Przemysłowych, „Repair art cafe”, cykl spotkań teoretyczno-praktycznych
Julia Leś, Wydział Malarstwa, "Fabryka", część pierwsza, animacja krótkometrażowa
Michał Sikora, Wydział Intermediów, "O czym śnią giganci", krótkometrażowy film animowany
Adrianna Iwanejko, Wydział Malarstwa, „Domu nie da się spakować”, instalacja
Magdalena Kędzior, Wydział Architektury Wnętrz, Projekt „Husiu”, projekt ławki
Karol Szafran, doktorant Wydziału Grafiki, „Portret – na drodze światła”, książka artystyczna - photobook
Magdalena Tryba, Wydział Intermediów, „Świat jest najmniejszy na świecie” , wystawa studentów i absolwentów ASP
w Krakowie
Marek Wodzisławski, doktorant Wydziału Intermediów, „BIOphoton”, seria fotografii i wideo, instalacja
Tomasz Grzybowski, Wydział Malarstwa, Bandaże 2.0, seria wielkoformatowych obrazów
Agnieszka Janik, Wydział Malarstwa, Warsztaty artystyczne dla dzieci w wieku 8-13 lat
Monika Matys, Wydział Malarstwa, Projekty „Engram”, „Mnemografie”, wieloelementowa ekspozycja oparta na autorskiej interpretacji powieści autobiograficznych Romana Turka
Paweł Sergunin, Wydział Malarstwa, Wystawa interaktywna powstała z połączenia malarstwa ściennego i elementów animacji
Zwycięzcy w kategorii projektów zespołowych:
Przenośne oświetlenie dla ratowników medycznych, lider: Jan Piasecki, zespół: Karolina Pierożak,
„Jako zespół projektowy zetknęliśmy się z bardzo dużą luką w wyposażeniu ratownictwa medycznego w Polsce. Z przeprowadzonych wywiadów z praktykującymi ratownikami, dowiedzieliśmy się, że najczęściej stosowanym przenośnym oświetleniem jest prywatny smartfon ratownika.
Ratownictwo medyczne nie posiada rozwiązania systemowego przenośnego oświetlenia. Mimo, że oświetlenie jest podstawowym elementem umożliwiającym podjęcie jakiejkolwiek akcji ratowniczej, jego kwestia zdaje się być bagatelizowana i spychana na dalszy plan, jednak przeprowadzone rozmowy wyraźnie pokazały nam wagę tego problemu. Po zweryfikowaniu obecnie stosowanych rozwiązań, doszliśmy do wniosku, że nie istnieje oświetlenie spełniające specyficzne potrzeby ratownictwa medycznego”.
"Wiadomość z pokoju obok", projekt interdyscyplinarnej, ogólnopolskiej wystawy organizowany przez Kolektyw Rzeczy, liderka zespołu: Ewelina Zając, zespół tworzą: Antonina Chmielewska-Merynda; Mateusz Kordas; Izabela Makocka; Małgorzata Makocka; Michał Maliński; Szymon Wołek
„Celem projektu jest stworzenie interdyscyplinarnej wystawy zbiorowej złożonej z prac wyłonionych w ramach open call’u. Jako kolektyw złożony z młodych artystów chcemy zadbać o inne osoby twórcze, dlatego już po raz czwarty organizujemy wystawę z otwartym naborem. W dobie obecnego kryzysu zachęcamy do podjęcia dyskusji na temat kolektywności i naszych »światów równoległych«”.
"KOŃ, JAKI JEST, KAŻDY WIDZI" zin, plakaty, "encyklopedia", lider zespołu: Paweł Stefaniak, członkowie zespołu: Wiktoria Kosiek; Michał Leśniak; Mateusz Leśniak; Julia Niezgoda; Wojciech Kamieński
Gratulujemy wszystkim twórcom i dziękujemy za owocną współpracę Santander Bank Polska. Drodzy studenci i doktoranci, czekamy na Wasze inicjatywy w kolejnej edycji Stypendiów Santander.
Więcej możliwości
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą Stypendiów Santander na Santander-grants.com/pl i ciągłego rozwoju swoich kompetencji.
Santander wspiera edukację
Stypendia zostały zrealizowane w ramach programu Santander Universidades. Od 2002 roku Santander przeznaczył na edukację już blisko 2,1 mld EUR, a liczba stypendiów przyznanych od 2005 roku wynosi 790 000. Program Santander Universidades to jedna z największych inicjatyw tego typu wspierana przez podmiot prywatny.
This dance [...]
It's like a weapon [...]
Of self defense [...]
Against the present [...]
Present tense [...]
I won't get heavy
Don't get heavy
Keep it light and
Keep it moving
I am doing
No harm
As my world
Comes crashing down
I'll be dancing
Freaking out [...]
It's no one's business but mine [...]
Present Tense, Radiohead, fragmenty
Autorzy: Colin Greenwood / Edward John O'Brien / Jonathan Greenwood / Philip Selway / Thomas Yorke
Od 15 lipca do 15 sierpnia 2022 r. w Galerii ASP w Krakowie, prezentujemy wystawę prac Katarzyny Wyszkowskiej, Adama Kozickiego i Adama Nehringa Odpoczywać będziesz w biegu.
Artystka i artyści współtworzący tę wystawę dorastali w warunkach wszechobecnej ideologii neoliberalnej, w świetle której wartość danej jednostki uzależniona jest od charakteru wykonywanego zawodu i ciągłości zatrudnienia. Takie doświadczenia są punktem wyjścia dla wystawy Odpoczywać będziesz w biegu. Artyści przyglądają się rytuałom społecznym i religijnym, sloganom motywacyjnym i zróżnicowanym formom eskapizmu (np. nałogom i uzależnieniom). Praktyki te traktują jako mechanizmy obrony zdrowia psychicznego, a poprzez swoje realizacje artystyczne uwidaczniają przewlekłe problemy systemowe.
Osią wystawy są relacje zdrowia psychicznego, pracy i poczucia godności. Katarzyna Wyszkowska odnajduje wewnętrznie sprzeczne idee w różnych sferach polskiej przestrzeni publicznej i gospodarki wolnorynkowej. Życie w otoczeniu ideowych potworków, rozwijać może w nas poczucie odrealnienia rzeczywistości społecznej. Prace Adama Kozickiego traktują o zdrowiu psychicznym osób przewlekle doświadczających lęku o swoją sytuację życiową. Skupiają się na skrajnym doświadczeniu bycia przetrzymywanym na komendzie policji. Instalacje Adama Nehringa wskazują na godnościową rolę religii w relacji z doświadczeniami pracy w złych warunkach. Religia stanowić może dla takich doświadczeń przeciwwagę, a wierność jej dogmatom może być ostoją poczucia godności danej jednostki.
Wernisaż odbędzie się 14.07.2022, o godz. 18:00 w Galerii ASP przy ul. Basztowej 18.
Wystawa otwarta będzie od wtorku do niedzieli w godz. 13:00-19:00.